تحولات منطقه

بلیت‌های نیم‌بهای سینماها در آخر هفته گذشته نشان می‌دهد که سینماهای کشور نسبت به زمان مشابه دو هفته قبل ۲۰هزار نفر به سالن‌ها اضافه کردند.

افزایش ۲۰هزار نفری مخاطبان سینما با اجرای طرح بلیت نیم بها
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، چهارشنبه هفته گذشته اولین روز اکران فیلم‌های سینمایی با بلیت نیم‌بها و آخر هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم اولین آخر هفته سینماهای ایران با بلیت نیم‌بها بود.

بر اساس آمار سمفا نگاهی به گزارش فروش آخر هفته گذشته نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد که این اقدام در ابتدای امر تأثیر کوچکی در جذب مخاطب داشته است. میزان جذب مخاطب در سه روز پایانی دو هفته گذشته ۸۶ هزار و ۱۱۷ نفر است اما در سه روز پایانی هفته قبل، ۱۰۶ هزار و ۸۵۲ نفر است، البته میزان فروش سینما به‌خاطر مبالغ نیم‌بهای سینماها در هفته گذشته کمتر از دو هفته پیش گزارش شده است.

بنابراین به‌نظر می‌رسد که نیم‌بها کردن بلیت‌های سینما توانسته است به‌اندازه ۲۰ هزار نفر جذب داشته باشد.

اما فروش کلی هفته گذشته سینماهای ایران ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با ۱۷۶ هزار و ۵۸۶ نفر مخاطب است که نسبت به هفته قبل ۴۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است؛ فروش دو هفته گذشته ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با ۱۱۷ هزار و ۳۸۰ نفر مخاطب بوده است.

بنابراین به‌طور کلی سینماهای کشور نسبت به دوهفته قبل از فروش نسبی بهتری برخوردار شده است. هرچند که نسبت به میزان فروش درخشان خود در زمان مشابه یک ماه قبل که نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان فروش داشت، هنوز فاصله بسیار دارد. به‌نظر می‌رسد که اتفاقات اخیر اثر منفی قابل‌توجهی بر سینماهای کشور داشته است.

در این میان فیلم پسر دلفینی با فروش ۱ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان در صدر جدول فروش است. انفرادی با ۷۶۷ میلیون تومان در جایگاه دوم ایستاده است و ابلق با ۵۰۴ میلیون تومان سومین فیلم پرفروش هفته گذشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.